eghtesadenow.ir

۰۲۱۸۶۰۳۷۸۹۲
آخرین اخبار
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت:

اعتبار ۸ هزار و ۲۰۰ میلیاردی حمل و نقل ریلی در بودجه ۹۸

سیدحسین افضلی گفت:در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای حوزه حمل و نقل ریلی اعتبار در نظر گرفته شده که این اعتبار برای حوزه‌های مختلف از جمله نگهداری و توسعه خطوط ریلی، ناوگان حمل و نقل ریلی و نگهداری و توسعه ایستگاه‌های راه آهن است.
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ شناسه خبر : ۴۰۰۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اقتصاد نو به نقل از بازار نیوز: سید حسین افضلی، با اشاره به رویکرد بودجه ای دولت نسبت به حوزه حمل و نقل ریلی در سال آینده، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای حوزه حمل و نقل ریلی اعتبار در نظر گرفته شده که این اعتبار برای حوزه های مختلف از جمله نگهداری و توسعه خطوط ریلی، ناوگان حمل و نقل ریلی و نگهداری و توسعه ایستگاه های راه آهن است.

رقابت کشورهای پیشرفته برای توسعه حمل و نقل ریلی

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی تمام کشورهای پیشرفته نگاه ویژه ای به توسعه حمل و نقل ریلی داشته اند و این مسئله آثار مثبتی را برای این کشورها از جمله کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده ای و در شهرها موجب کاهش میزان ترافیک شده است.

سهم ۸۵ درصدی حمل و نقل مسکو در جابه جایی مسافر و بار

وی ادامه داد: به طور مثال در شهری مانند مسکو، ۸۵ درصد از حمل مسافر و بار توسط حمل و نقل ریلی صورت می گیرد، زیرا هزینه استفاده از حمل و نقل ریلی نسبت به بخش های دیگر جاده ای و هوایی بسیار مقرون به صرفه تر است.

افضلی تصریح کرد: وضعیت جغرافیایی ایران به گونه ای است که می توان با توسعه حمل و نقلی ریلی و ایجاد کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب زمینه را برای انتقال کالا و تبدیل شدن به یک هاب منطقه ای برای افزایش درآمدهای کشور فراهم کرد.

آغاز مسابقه توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه؛ همسایگان پیشتاز گسترش خطوط ریلی

وی گفت: امروز زمان توسعه خطوط ریلی در کشور است، زیرا همزمان با ما، کشورهای همسایه و منطقه ای نیز برنامه ریزی دقیق و جدی را برای توسعه این خطوط صورت داده اند و اگر مسئولان امروز به فکر توسعه این حوزه نباشند، در آینده دیگر نمی توان در بازار حمل و نقل ریلی در عرصه منطقه ای و بین المللی با دیگران رقابت کرد.

توسعه حمل و نقل ریلی در شرایط کنونی بسیار حیاتی است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی در شرایط کنونی بسیار حیاتی است، افزود: این حوزه باید در اولویت برنامه ها و اقدامات مجلس و دولت باشد، البته کشور در شرایط کنونی با مشکل کمبود اعتبار روبه رو بوده و باید راه کارهای دیگر برای آن دیده شود.

افزایش طول شبکه ریلی از ۱۳ هزار به ۲۵ هزار کیلومتر تا پایان برنامه ششم توسعه

افضلی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه کل کشور، طول شبکه ریلی کشور باید از ۱۳ هزار به ۲۵ هزار کیلومتر افزایش یابد اما امروز روند به سمت تحقق این برنامه ها نیست.

بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴، بیش از ۳۰ درصد کالاها و بار و ۲۰ درصد مسافران باید از طریق حمل و نقل ریلی جا به جا شود

وی گفت: همچنین بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴، بیش از ۳۰ درصد کالاها و بار و ۲۰ درصد مسافران باید از طریق حمل و نقل ریلی جا به جا شود.

ضرورت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه حمل و نقل ریلی

عضو کمیسیون عمران مجلس جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه حمل و نقل ریلی را ضروری دانست و افزود: امروز منابع داخلی و دولتی محدود است، بنابر این بهترین گزینه برای توسعه این بخش، به کارگیری ظرفیت های بخش خصوصی به ویژه جذب سرمایه گذاران خارجی است، بخش حمل و نقل ریلی نیازمند تحول است و در این عرصه باید از تمام بخش ها برای تحقق این مهم استفاده کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت:
اعتبار ۸ هزار و ۲۰۰ میلیاردی حمل و نقل ریلی در بودجه ۹۸

سیدحسین افضلی گفت:در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای حوزه حمل و نقل ریلی اعتبار در نظر گرفته شده که این اعتبار برای حوزه‌های مختلف از جمله نگهداری و توسعه خطوط ریلی، ناوگان حمل و نقل ریلی و نگهداری و توسعه ایستگاه‌های راه آهن است.
گروه راه و مسکن بازارنیوز: سید حسین افضلی، با اشاره به رویکرد بودجه ای دولت نسبت به حوزه حمل و نقل ریلی در سال آینده، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای حوزه حمل و نقل ریلی اعتبار در نظر گرفته شده که این اعتبار برای حوزه های مختلف از جمله نگهداری و توسعه خطوط ریلی، ناوگان حمل و نقل ریلی و نگهداری و توسعه ایستگاه های راه آهن است.
رقابت کشورهای پیشرفته برای توسعه حمل و نقل ریلی
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی تمام کشورهای پیشرفته نگاه ویژه ای به توسعه حمل و نقل ریلی داشته اند و این مسئله آثار مثبتی را برای این کشورها از جمله کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده ای و در شهرها موجب کاهش میزان ترافیک شده است.
سهم ۸۵ درصدی حمل و نقل مسکو در جابه جایی مسافر و بار
وی ادامه داد: به طور مثال در شهری مانند مسکو، ۸۵ درصد از حمل مسافر و بار توسط حمل و نقل ریلی صورت می گیرد، زیرا هزینه استفاده از حمل و نقل ریلی نسبت به بخش های دیگر جاده ای و هوایی بسیار مقرون به صرفه تر است.
افضلی تصریح کرد: وضعیت جغرافیایی ایران به گونه ای است که می توان با توسعه حمل و نقلی ریلی و ایجاد کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب زمینه را برای انتقال کالا و تبدیل شدن به یک هاب منطقه ای برای افزایش درآمدهای کشور فراهم کرد.
آغاز مسابقه توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه؛ همسایگان پیشتاز گسترش خطوط ریلی
وی گفت: امروز زمان توسعه خطوط ریلی در کشور است، زیرا همزمان با ما، کشورهای همسایه و منطقه ای نیز برنامه ریزی دقیق و جدی را برای توسعه این خطوط صورت داده اند و اگر مسئولان امروز به فکر توسعه این حوزه نباشند، در آینده دیگر نمی توان در بازار حمل و نقل ریلی در عرصه منطقه ای و بین المللی با دیگران رقابت کرد.
توسعه حمل و نقل ریلی در شرایط کنونی بسیار حیاتی است
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی در شرایط کنونی بسیار حیاتی است، افزود: این حوزه باید در اولویت برنامه ها و اقدامات مجلس و دولت باشد، البته کشور در شرایط کنونی با مشکل کمبود اعتبار روبه رو بوده و باید راه کارهای دیگر برای آن دیده شود.
افزایش طول شبکه ریلی از ۱۳ هزار به ۲۵ هزار کیلومتر تا پایان برنامه ششم توسعه
افضلی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه کل کشور، طول شبکه ریلی کشور باید از ۱۳ هزار به ۲۵ هزار کیلومتر افزایش یابد اما امروز روند به سمت تحقق این برنامه ها نیست.
بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴، بیش از ۳۰ درصد کالاها و بار و ۲۰ درصد مسافران باید از طریق حمل و نقل ریلی جا به جا شود
وی گفت: همچنین بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴، بیش از ۳۰ درصد کالاها و بار و ۲۰ درصد مسافران باید از طریق حمل و نقل ریلی جا به جا شود.
ضرورت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه حمل و نقل ریلی
عضو کمیسیون عمران مجلس جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه حمل و نقل ریلی را ضروری دانست و افزود: امروز منابع داخلی و دولتی محدود است، بنابر این بهترین گزینه برای توسعه این بخش، به کارگیری ظرفیت های بخش خصوصی به ویژه جذب سرمایه گذاران خارجی است، بخش حمل و نقل ریلی نیازمند تحول است و در این عرصه باید از تمام بخش ها برای تحقق این مهم استفاده کرد.
دیدگاه خود را بنویسید
نام:
ایمیل:
* نظر: